Een lezerspeiling van de Edese Vos laat zien dat de meeste deelnemers vinden dat de gemeenteraad de kwestie rond burgemeester René Verhulst openbaar moet behandelen.
De peiling stond onder een artikel over de keuze van het presidium om de kwestie in beslotenheid te behandelen en eerst een gesprek met de Nederlandse Vereniging van Journalisten af te wachten.
Van de 575 uitgebrachte stemmen kiest 39 procent voor een openbare oordeelvormende raadsvergadering.
Verder pleit 27 procent voor een onafhankelijk onderzoek door bijvoorbeeld de Ombudsman, BING (Bureau Integriteit) of de Rekenkamer. Twintig procent vindt dat de raad een aanbeveling tot ontslag van de burgemeester zou moeten doen.
Negen procent kiest ervoor de kwestie te negeren, terwijl vijf procent vindt dat een besloten gesprek met de burgemeester voldoende is.
De peiling is niet representatief voor alle inwoners van Ede, maar geeft wel een beeld van de opvattingen van lezers van de Edese Vos.






Schrijf een reactie
Iedereen is welkom om te reageren. We modereren wel op basis van onze reactieregels.