Edese Vos

Wij van Ede Marketing zijn trots op Ede Marketing

wij van ede marketing
De jaarlijkse Heide-optocht. Foto: Ede Marketing.

Ede Marketing, de door de gemeente Ede gefinancierde promotiestichting die onze stad moet opstuwen in de vaart der volkeren, bestaat vijf jaar. Dat wordt nu uitbundig gevierd met een ‘Wij van WC-eend’ campagne.

Ede Marketing is namelijk supertrots op zichzelf. “Het is een reis geweest vol prestaties, groei en mooie samenwerkingen,” meldt de promotieclub. Het komend jaar wordt die trots met verve uitgedragen. “Niet vanuit onszelf, maar we zoeken juist de trots van bewoners, bezoekers, ondernemers en studenten binnen onze gemeente.”

Edenaren mogen dus zelf bijdragen aan de citymarketingcampagne en insturen waar ze trots op zijn als het gaat om Ede. Dat loopt nog niet storm, dus heeft Ede Marketing maar vast wat mensen uit haar eigen kringetje gevraagd om een aftrap te geven. Dat heeft een bijzondere ‘Wij van WC-eend’ galerie opgeleverd.

En, waar bent ú trots op?

Zo laat Froukje Idema, voormalig manager food van de gemeente Ede en bestuurslid van het Concours Hippique, weten dat ze veel zin heeft in het Concours Hippique. Peter Schotsman, de tuincoördinator van het Natuurcentrum Veluwe is vooral trots op het Natuurcentrum Veluwe. Gilbert Meurs, voorzitter van de Heideweek, is trots op alle vrijwilligers en sponsoren van… jawel, de Heideweek. Boy Imminck, journalist van Ede Stad, is trots op… u raadt het al… Ede Stad!

Angelique Gerritsen, event coördinator van de gemeente Ede, wordt helemaal blij van de evenementen in de gemeente Ede die ze zelf coördineert. Xander Haalboom, de binnenstadsmanager van de gemeente Ede, is trots op ‘het groene en gastvrije Ede Centrum’. Esther de Kuijper, Laura van den Biggelaar, Sanne van Tuijl, Noah van Veldhuizen, Daan Berends en Herma Luiten, allezes werkzaam voor Ede Marketing, zijn trots op hun eigen marketing voor Ede.

Ede Marketing is komend jaar dus vooral veren op je eigen hoed steken, jezelf voor de spiegel complimentjes geven, je eigen selfie liken op social media, jezelf de hemel inprijzen, jezelf voordragen voor een lintje, een Google-recensie over je eigen bedrijf schrijven, jezelf een 10 geven voor je eigen opstel, en hoog van de eigen kerktoren blazen.

Werkt dat? Natuurlijk niet. Wie zit op dit soort borstklopperij te wachten? De basis van marketing is: de pijn of het probleem van je klant oplossen. Als die klant daar blij van wordt en dat aan anderen vertelt doe je iets goed.

Marc van der Woude

Combineert onderzoeksjournalistiek en innovatie om de 'tegenmacht' van burgers te versterken. Verbindt bij de Edese Vos journalisten, bronnen en onderzoekers. Gaat tot het gaatje om transparantie te krijgen.

7 reacties

  • Ede Marketing… Helaas wordt de marketing voor Ede niet door Ede gedaan maar door ‘marketing vriendjes’ buiten Ede (o.a. Den Bosch). Even op soc. media kijken en de vriendschappen worden direct duidelijk. Met een weinig zeggend logo à la paintball-centrum wordt Ede als het ‘wildcentrum’ geprofileerd. De druk op de natuur wordt opgelost door steeds meer bos af te sluiten en als rustgebied te bestempelen. En, beste Ede Marketing, Ede heeft ook prima marketing bureaus, daar ben ik trots op. Shop lokaal was toch het credo?

  • En het grappige als ze trots zijn op kasteel Bruinhorst ze niet eens weten dat het is gerenoveerd in 2022 en nu gebruikt wordt als zorginstelling voor demente ouderen… Wel door Sorghuys gerenoveerd met een eigenaar uit Ede… dat dan weer wel. Ze hebben het kasteel in ere hersteld met behoud van alle oude elementen maar wel met dubbel glas en isolatie van nu. Maar dat weten ze dan weer niet.

Mis niets, meld je aan!

Blijf actief op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen in Ede. Meld je aan voor de mail van de Edese Vos.